Punta Alta gestiona amb èxit l’explotació mediàtica de #GivingTuesday

Punta Alta ha estat l’encarregada de gestionar la comunicació de #GivingTuesday, un moviment global de solidaritat que se celebra avui dimarts 1 de desembre per primera vegada a Espanya. Es tracta d’un moviment que promou la solidaritat, la cooperació i les bones accions com a alternativa als moviments consumistes celebrats en els dies previs: el BlackFriday (en les tendes) i el CyberMonday (per a compres per Internet).

En el departament de Relacions Públiques de l’agència hem planificat amb cura i al detall totes les accions de comunicació d’aquesta primera edició. En l’estratègia s’ha recorregut a diferents instruments que ens han permès presentar #GivingTuesday #UnDíaParaDar “en societat”. Així, organitzem dues rodes de premsa a Madrid i Barcelona a la fi d’octubre per començar a “fer soroll” i comptar amb la complicitat dels mitjans de comunicació.

També ens hem encarregat de posar en valor les Relacions Institucionals –alguna cosa que se’ns dóna genial– gestionant suports per a la difusió de #GivingTuesday al món de l’educació en universitats espanyoles, associacions de pares d’alumnes i conselleries d’educació de les diferents comunitats autònomes, que han realitzat accions de comunicació en els seus entorns.

Des de RRPP, i de forma regular, hem elaborat contingut per als mitjans amb propostes personalitzades per aconseguir la màxima implicació dels periodistes, una peça bàsica perquè el moviment sigui conegut per la ciutadania. Punta Alta també ha sortit al carrer a rodar i recollir opinions de la gent del carrer sobre #GivingTuesday i hem elaborat un videocomunicat per facilitar que arribés el missatge: és necessari impulsar més enllà la cultura de la cooperació al nostre país i dedicar un dia a tot el món a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc.

I va arribar el dia! Al llarg d’aquests tres mesos de treball hem conegut 260 projectes de 210 organitzacions diferents que han participat en el moviment superant totes les expectatives inicials. #GivingTuesday continuarà creixent en 2016, però atenció! Encara es pot col·laborar amb alguna de les diferents causes recollides a la pàgina web: www.givingtuesday.es/projects.

Resultats? De forma provisional, el balanç de recaptació del dia d’avui ascendeix a 155.000 euros (falta per comptabilitzar les grans ONGs) i han participat gairebé 5.000 persones fent donacions. La cobertura mediàtica al llarg d’aquests mesos també ha estat espectacular. De forma provisional, en RRPP hem comptabilitzat ja gairebé un centenar d’aparicions i més de 15.000.000 milions d’impactes.

Des de l’agència, també hem aconseguit que diferents famosos espanyols participin en la campanya de difusió a les xarxes socials. Paula Echevarría, Andrés Iniesta, Eric Abidal, Ona Carbonell, Judit Va mastegar i Sor Lucía Caram són alguns dels noms més destacats.

I per acabar, una anotació sobre els orígens. La idea del #GivingTuesday va sorgir en 2012 de l’ONG 92I Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.